سفارش تبلیغ
صبا ویژن
game news
 RSS  : Atom :خانه :: ارتباط با من : پروفایل : پارسی بلاگ
  • پیوندهای روزانه
  • کد ورمز [441]
    [آرشیو(1)]


  • تعداد بازدیدهای وبلاگ
  • - کل بازدیدها: 151644 بازدید
    - امروز: 24 بازدید
    - دیروز: 28 بازدید

  • درباره من
  • game news
    مدیر وبلاگ : Erfan & Kamyar mohseni[95]
    نویسندگان وبلاگ :
    mohammadmoozaffri[0]


  • لوگوی وبلاگ
  • game news

  • اشتراک
  •  

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • کد و رمز[6] .

  • آرشیو مطالب
  • نقد وبررسی GTA IV
    نقد و بررسی ASSASSINS CREED
    نقد و بررسی HALO 3
    نقد و بررسی BAD COMPANY
    نقد و بررسی MASS EFFECT
    نقد و بررسی BIOSHACK
    نقد و بررسی CALL OF DUTY4
    نقد و بررسی GEARS OF WAR
    نقد و بررسی GRID
    نقد و بررسی GOD OF WAR
    نقد و بررسی GHOST RECON 2
    WWE SmackDown! vs. RAW 2008
    نقد و بررسی SOULCALIBRUR
    نقد و بررسی rembo SIX VEGAS 2
    نقد و بررسی Robert Ludlums The Bourne Conspiracy
    نقد وبررسی Devil May Cry 4
    بررسی کامل xbox360
    ps3 vs xbox360
    new picture
    تصویر المپیک
    سیستتم مورد نظر far cry 2
    Resident Evil از دیروز تا فردا
    بهترین بازی های 2007
    pc یا کنسول کدام بهتر است؟
    رمز GTA 5 برای PS2
    رمز GTA IV برای xbox 360
    خنده بازار
    تصاویر از گیم پلی mafia 2
    نگاهی به وضعیت بازی‌سازی در ایران
    مشکل سه چراغ قرمز XBOX 360 (رفع مشکل)
    داستان Assassins Creed
    تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها د
    مقایسه Prince of Persian و God of War
    کدام پلتفورم برای شما مناسب است؟ راهنمای خرید
    بازی های آینده
    نقد و بررسی Frontlines: Fuel of War
    نقد و بررسی Burnout Paradise
    نقد وبررسی Uncharted: Drakes Fortune
    نقد و بررسی Hitman: Blood Money
    نقد و بررسی Lost Planet: Extreme Condition
    نقد و بررسی Crysis
    نقد و بررسی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
    نقد و بررسی Gran Turismo 5 Prologue
    نقد و بررسی Quest of Persia: Lotfali Khan Zand(ساخت ایران)
    معرفی کاراکترهای Mafia II
    اولین اطلاعات از Godfather II
    معرفی کوتاه Crysis Warhead
    معرفی کوتاه Gears of War 2
    معرفی کوتاه Pure
    معرفی کوتاه Killzone 2
    معرفی کوتاه Far Cry 2
    معرفی کوتاه Prototype
    معرفی کو تاه Tom Clancy’s EndWar
    پیشنمایش Prince of Persia
    پیشنمایش LittleBigPlanet
    پیشنمایش Resident Evil 5
    پیشنمایش Tom Clancy’s H.A.W.X
    پیشنمایش Mafia II
    پیشنمایش Alan Wake
    پیشنمایش Grand Theft Auto IV
    پیشنمایش StarCraft II
    نقد و بررسی Penny Arcade Adventures: Episode One

    ? نقد و بررسی SOULCALIBRUR
  • Erfan & Kamyar mohseni شنبه 87/5/26 ساعت 3:49 عصر
  • سطح بازی: Normal
    درجه سنی: Teen
    زمان یادگیری: بین 15 تا 30 دقیقه
    نقد پلتفورم: X360 PS3
    نقاط قوت : گیم پلی جذاب و وجود کنترل مناسب، گرافیک زیبا ، اضافه شدن شخصیت های جدید
    نقاط ضعف : موسیقی و صداگذاری نه چندان گیرا، جالب نبودن تعدادی از شخصیت های اضافه شده ، پایین آمدن سرعت روند بازی
    اگر شما نیز یکی از بازی باز های قدیمی باشید که کنسول های نسل قدیم، همانند سگا و میکرو (به لفظ عامیانه) ، را تجربه کرده باشید ، بدون شک یکی از سبک هایی که از همان ابتدا به آن علاقه مند شدید سبک مبارزه تن به تن بود. این سبک بازی ها که بیشتر در کنسول های قدیمی تر دیده می شد همواره یکی از پرطرفدار ترین و جذاب ترین سبک های موجود در بین بازی ها به شمار می رود. اما این سبک پرطرفدار روز به روز به پیشرفت و ارتقا کیفی کنسول های موجود ، تغییراتی شگرف می کند تا خود را به هر ترتیبی که هست در دل بازی باز ها جا کند!
     
     یکی از سری بازی های این سبک که طرفداران زیادی دارد و همواره سعی داشته تا نسخه های جدید خود را متحول سازد ، بدون شک سری SoulCalibur است. اکنون چندی از انتشار نسخه جدید این بازی با نام SoulCalibur IV می گذرد و نظرات بسیار متفاوتی در مورد آن وجود دارد.
     
     طرفداران پر و پا قرص این بازی انتظارات بسیار بالا و همیشگی خود را از این نسخه نیز دارند اما در واقع باید گفت :"انتظارات خود را پایین آورید!" . این نسخه از بازی با وجود تغییرات و مثبت و اضافه شدن چند کارکتر و شفاف تر شدن محیط بازی از نظر گرافیکی ، ایرادهایی همانند روند کند و شخصیت های تکراری را داراست که باعث شده این بازی فقط برای کسانی متحیر کننده باشد که قبلا نسخه ای از این بازی را انجام نداده اند.
     
     دو شخصیت جدید که شخصیت های "جنگ ستارگان" هستند بر این بازی افزوده شده اند اما باز هم باید گفت از نظر شخصیت ها بازی جذابیت چندانی برای طرفداران این سری نخواهد داشت چرا که بیشتر شخصیت های این نسخه از بازی همان شخصیت های تکراری گذشته هستند که در قالبی مجلل تر و زیبا تر ظاهر شده اند . در واقع می توان گفت اگر تا به حال نسخه ای از این بازی را تجریه نکرده اید از دیدن این بازی هیبت زده خواهید شد . اما اگر نسخه های پیشین را تجربه کرده اید خود را برای چشیدن دوباره مزه های قدیمی آماده کنید و فقط منتظر یک حالت تحت شبکه جدید باشید.
     
     در مورد شخصیت های بازی می توان گفت به غیر از آن هایی که کاملا تکراری هستند و آن دو شخصیت جنگ ستارگان که به بازی افزوده شده اند ، بقیه شخصیت ها همان هایی هستند که در سری "تیکن" دیدیم و در حقیقت دیداری دوباره با دوستان قدیمی خواهید داشت. از بین چهار شخصیت افزوده شده بر بازی ، سه تا از آن ها بیشتر از اینکه واقع گرایانه طراحی شده باشند به سمت فانتزی بودن سوق خورده اند. دو شخصیتی که از جنگ ستارگان افزوده شده اند می توانند با شمشیر های مخصوص و تخیلی خود تمام رقیبان و دشمنان خود را تکه تکه کنند و از پیش رو بردارند (که البته این کار هر بازیکنی نیست!) .Algol نیز یکی دیگر از شخصیت های جدید است که می تواند اجسام میخ دار و تیغ داری را به سمت دشمنان پرتاب کند یا با استفاده از تیغ هایی که از پشتش خارج می شوند رقیبان نه چندان قوی را از روی زمین بلند کند! Hilde را شاید بتوان بعنوان تنها شخصیت واقع گرایانه افزوده شده بر بازی نام برد که حرکات و تکنینک هایی شبیه به Kilik و Seong Mi-na دارد و در واقع مجموعه ای است از بهترین حرکات و مهارت های آنان. او از یک نیزه و یک خنجر استفاده می کند و برخلاف سه شخصیت گذشته خیلی به لوازم خاص متوسل نمی شود و بیشتر منش و مهارت های استادانه دارد.
     
     در بازی باز شدنی های زیادی وجود دارد که شما با تمام کردن یک مرحله از بازی یا مبارزه در حالات مختلف می توانید به آن ها دست یابید یا اینکه از راه نبرد در حالت های مختلف امتیازاتی را جمع نمایید. باز شدنی های بازی شامل چند شخصیت می شوند که قابل خریداری یا باز کرد هستند . همین طور شما با جمع کردن امتیازات می توانید سراغ خرید و ارتقا سلاح و تجهیزات دفاعی خود بروید و همین طور چیزهایی بخرید که شما را در نبرد یاری نمایند که اکثر این چیز ها اثر خیلی زیادی ندارند.
     
     حالت داستانی بازی به گونه ای است که هر شخصیت داستان و روند خاص خود را دارد و شما می توانید با انتخاب هر شخصیت داستانی مجزا را پیگیری کنید. اما هر کدام از این داستان ها بسیار کوتاه و سطحی می باشد و روند آن ها بسیار آسان و مبتدی. شما می توانید حالت داستانی را برای هر شخصیت در این بازی فقط در 8 یا 10 دقیقه به پایان ببرید و در این راه به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد چرا که هر داستان شامل مراحل بسیار کمی می شود. این یک افت محسوس برای این بازی به شمار می روند در حالی که سری Soulcalibur همواره یکی از جذاب ترین ، درگیرکننده ترین و بخصوص دشوارترین سری های مبارزه تن به تن بوده است. همچنین برای حالت داستانی بازی هیچ میان پرده ای در نظر گرفته نشده است و تنها چیزی که می بینید یک میان پرده ، در اکثر مواقع تکراری ، است که در پایان داستان هر شخصیت نمایش داده می شود.
     
    همچنین بازی دارای یک حالت انفرادی دیگر با نام The Tower Of Lost Souls می باشد که شما می توانید به انتخاب خود از این برج بالا بروید یا اینکه با تنظیم طبقه و انتخاب طبقه مورد نظر ، از برج پایین بیایید. این حالت بدون هیچ معتلی و تاخیر شما را پشت سر هم به مبارزه با دشمنان می برد و باید قادر باشید دشمنان را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارید. این حالت از بازی بسیار جذاب تر و دشوار تر از حالت داستانی است و اندکی تجلی گر شکوه نسخه های پیشین بازی می باشد.
     
     اگر شما انتخاب کنید که از برج بالا بروید ، در هر طبقه با یک دشمن بسیار قوی رو به رو خواهید شد که با شکست دادن او به طبقات بالاتری از برج خواهید رسید. شما در این حالت نیز می توانید تعداد طبقات برج را مشخص نمایید و با به انجام رساندن و تمام کردن بخش های در نظر گرفته شده ، بازی شدنی هایی را قابل دسترس سازید.
     
     اما هنگام پایین آمدن از برج شرایط به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد. همانطور که گفته شد شما طبقه خود را مشخص می کنید و از همان طبقه شروع به پایین آمدن می نمایید. در این حالت شما در همان ابتدای امر باید یک مبارز دیگر را برای همکاری با خود انتخاب نمایید . پس از وارد شدن به هر طبقه گروهی از دشمنان در مقابل شما قرار خواهند گرفت که باید به یاری شخصیت دیگر ، همه آن ها را از پای در آورید و به طبقه بعدی بروید. نکته ای که این کار دشوار را امکان پذیر تر می کند این است که هرگاه شخصیتی تا حدی زخمی می شود شما می توانید کارها را با شخصیت دوم انجام دهید و در طول این مدت شخصیت دیگر سلامتی از دست رفته خود را باز می یابد ، پس اگر بتوانید یک شخصیت را تا حد کافی زنده نگاه دارید ناگهان شخصیت دیگر با قوایی دو چندان به کمکتان خواهد آمد. با پیمودن هر پنج طبقه بازی شدنی های جدید برای شما قابل دسترس می شود.
     
     به طور کل می توان از این حالت بعنوان یکی از حالت هایی نام برد که بر جذابیت بازی بسیار می افزاید اما می توانست با داشتن داستانی قوی تر و خصوصیات ویژه بیشتر و دشمنان سرسخت تر ، به گونه ای شایسته تر باشد.
     
     بسیاری از بازی شدنی های بازی که شما با جمع آوری امتیازات و مبارزه در حالت های مختلف آن ها را قابل دسترس نموده اید ، مربوط به حالت "ساخت شخصیت" می شود. در این حالت نه تنها شما می توانید بر روی سلاح ، مهارت ها و همچنین مدل موی شخصیت های موجود کار کنید ، بلکه می توانید شخصیت مورد نطر خودتان را خلق کنید و برای او هر ویژگی ظاهری که می خواهید انتخاب نمایید. البته شخصیت هایی که خود شما می سازید تنها از نظر ظاهر با دیگر شخصیت های بازی تفاوت دارند و هنگامی که کار به انجام تکنیک ها و به کار بردن مهارت ها می رسد ، شخصیت خلق شده توسط شما کاملا همانند یکی از شخصیت های اصلی بازی عمل خواهد کرد. حتی شما می توانید در این حالت شخصیت مد نظر خود را نظر مهارت ها و تکنیک ها نیز تقویت نمایید. هر شخصیت مهارت هایی دارد که با کسب امتیاز در زمینه مهارت های مختلف می تواند تکنیک های بیشتری را در زمینه آن مهارت به کار گیرد. حداکثر امتیازات در یک مهارت 70 است که شما می توانید هرچه بیشتر خود را به آن نزدیک نمایید تا تکنیک های کار آمد تری به کار برید.
     
     یکی دیگر از حالت های بازی نیز حالت مبارزه سریع است. در این حالت شما می توانید خیلی راحت و بدون پیمودن مراحل مختلف با یک دوست یا یک بازیکن کامپیوتری وارد مبارزه شوید . این حالت یکی از نکاتی است که که نقش مثبتی در بازی دارد زیرا شما می توانید بدون آغاز یک حالت جدید ، خیلی سریع و بدون مقدمه وارد زمین مبارزه شوید.
     
     شما می توانید حالت تحت شبکه این بازی را با استفاده از Xbox Live یا PSN تجربه نمایید. بازیکنان می توانند با دیگر بازیکنان تحتشبکه وارد نبردهای سلسله ای یا تک بشوید و حتی شخصیت هایی که خودتان در حالت "طراحی شخصیت" ساخته اید ، وارد بازی تحت شبکه نمایید. نمی توان گفت انجام بازی تحت شبکه با توجه به سرعت های متفاوت اینترنت در ایران چگونه است اما کلا باید بازی را با اینترنت مناسبی بازی کنید تا لذت کافی را از آن ببرید.
     
     هنگامی که شما وارد نبرد می شوید با توجه به کنترل های واکنشی و بسیار عالی و همین طور تنوع مهارت های تحت اختیار شما ، احساس بسیار خوبی خواهید داشت. مهارت هایی که می تواند گارد دشمن را بشکند و همچنین آن دسته از تکنیک های تمام کننده که با یک ضربه بعنوان آخرین ضربه عمل می کنید نیز بر جذابیت بازی افزوده است. اگر رقیب شما برای مدتی طولانی از گارد خود خارج نشود شما می توانید با شکستن یک قسمت از سپر او ، وی را برای دریافت ضربات تمام کننده مستعد نمایید و بعد از وارد کردن ضربه پایانی ، شاهد صحنه ی آهسته-شده و زیبای وارد آمدن ضربه باشید.
     
     شاید بعضی از بازیکنان که شیوه خود را بر مبنای گارد بیشتر بنا گذاشته بودند از این امکان جدید در بازی نگران باشند اما باید گفت این موضوع تنها برای کسانی اشکال ایجاد می کند که مل طول مبارزه در حال گارد گرفتن هستند.
    یکی از نکات جالب در مورد برنده شدن در بازی که برای بعضی بازیکنان باعث کاهش جذابیت بازی می شود این است: هنگامی که شما یک دشمن را به عقب پرت می کنید ، او تا چند لحظه نمی تواند خود را جمع و جور کند و شما می توانید بار دیگر با یک زمان بندی درست او را به عقب پرتاب کنید و نهایتا آنقدر این کار را تکرار نمایید تا بالاخره رقیب شما کشته بشود. این موضوع برای آن دسته از بازیکنان که فقط و فقط به پیروزی در مبارزه می اندیشند به خوبی با این موضوع کنار خواهند آمد . اما کسانی که تنها می توانند حالت انفرادی بازی را تجربه نمایند و دوست ندارند به این بی مزگی بازی را به پایان ببرند از این موضوع و در واقع مشکل استقبال نخواهند کرد.
     
     یکی دیگر از نکاتی که جذابیت بازی را ،البته برای بازیکنان حرفه ای، ازبین می برد این است که تمام تکنیک ها و حرکات های ویژه بازی و شخصیت ها را می توان تنها با فشار دادن دو دکمه به صورت هم زمان انجام داد. این باعث می شود که حتی بهترین تکنیک های یک شخصیت به راحتی برای همه در دسترس باشد و همین موضوع باعث این می شود که فرقی بین بازیکن حرفه ای و مبتدی وجود نداشته باشد و حرفه ای ها حرف چندان بیشتری برای زدن در برابر مبتدی ها نداشته باشند.
     
     همچنین اگر شما یک بازیکن حرفه ای باشید و همین طور طرفدار این سری باشید، متوجه افت و کاهش محسوس سرعت در این بازی خواهید شد. شاید بازیکنان مبتدی با رویارو شدن با دشمنان در محیط های زیبای بازی ، خیلی به این موضوع پی نبرند که سرعت روند بازی نسبت به نسخه های پیشین کاهش داشته است. به نظر من بازی هایی با این سبک هرچه دارای سرعت بالاتری در روند خود باشند ، حالت بهتری را به بازیکن القا خواهند کرد اما گویا سازندگان این گونه نمی اندیشند.
     
     در مورد گرافیک بازی می توان گفت که طراحی و مدل سازی برای شخصیت ها بسیار عالی کار شده است و شخصیت ها بسیار درخشنده هستند. همین طور در مورد محیط های بازی می توان گفت که چشم نواز هستند و تناسب بسیار خوبی با شخصیت ها دارند. اما تمام این ها باعث نمی شود که شما فراموش کنید تغییرات گرافیکی در نسخه های پیشین این بازی بسیار قابل توجه تر بود.
     
     این سری همیشه نوعی از موسیقی متحرک را داشته است اما باز هم این موضوع بیشتر مربوط به نسخه های پیشین می شود.در این نسخه نیز کیفیت صداگذاری قابل تحمل و تقریبا مناسب است و موسیقی های نسبتا خوبی در بازی شنیده می شود.
     
     در پایان می توان گفت این بازی ارزش بازی کردن را دارد و دارای گیم پلی مناسب و کنترل خوبی می باشد . اگرچه حالت مختلف آن خیلی تنوع ندارد اما باز هم با اتکا به مدل سازی زیبا و باز شدنی های زیاد این بازی سرگرم کننده است

    نظرات دیگران ( )


    ? لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ذد
    لباس
    کشتی کج
    بیوگرافی sabu
    موزیک ورودی رندی اورتن
    بیوگرافیKurt Angle
    کاملترین و بهترین بیو گرافی از جف هاردی
    مصاحبه جنجالی جف هاردی
    بیوگرافی باتیستا
    وحشتناک ترین صحنه های کشتی کج
    بیوگرافی کامل از رندی اورتن
    Rey Mysterio Removes His Mask
    آموزش دانلود از سایت مگا آپلود
    Scramble Match
    wwe match
    [همه عناوین(94)][عناوین آرشیوشده]

    Desigened By Parsiblog.com

    زیباترین اهنگها برای وبلاگ شما جن دجی