سفارش تبلیغ
صبا ویژن
game news
 RSS  : Atom :خانه :: ارتباط با من : پروفایل : پارسی بلاگ
  • پیوندهای روزانه
  • کد ورمز [441]
    [آرشیو(1)]


  • تعداد بازدیدهای وبلاگ
  • - کل بازدیدها: 151300 بازدید
    - امروز: 1 بازدید
    - دیروز: 20 بازدید

  • درباره من
  • game news
    مدیر وبلاگ : Erfan & Kamyar mohseni[95]
    نویسندگان وبلاگ :
    mohammadmoozaffri[0]


  • لوگوی وبلاگ
  • game news

  • اشتراک
  •  

  • فهرست موضوعی یادداشت ها
  • کد و رمز[6] .

  • آرشیو مطالب
  • نقد وبررسی GTA IV
    نقد و بررسی ASSASSINS CREED
    نقد و بررسی HALO 3
    نقد و بررسی BAD COMPANY
    نقد و بررسی MASS EFFECT
    نقد و بررسی BIOSHACK
    نقد و بررسی CALL OF DUTY4
    نقد و بررسی GEARS OF WAR
    نقد و بررسی GRID
    نقد و بررسی GOD OF WAR
    نقد و بررسی GHOST RECON 2
    WWE SmackDown! vs. RAW 2008
    نقد و بررسی SOULCALIBRUR
    نقد و بررسی rembo SIX VEGAS 2
    نقد و بررسی Robert Ludlums The Bourne Conspiracy
    نقد وبررسی Devil May Cry 4
    بررسی کامل xbox360
    ps3 vs xbox360
    new picture
    تصویر المپیک
    سیستتم مورد نظر far cry 2
    Resident Evil از دیروز تا فردا
    بهترین بازی های 2007
    pc یا کنسول کدام بهتر است؟
    رمز GTA 5 برای PS2
    رمز GTA IV برای xbox 360
    خنده بازار
    تصاویر از گیم پلی mafia 2
    نگاهی به وضعیت بازی‌سازی در ایران
    مشکل سه چراغ قرمز XBOX 360 (رفع مشکل)
    داستان Assassins Creed
    تنظیماتی برای اجرای بهتر بازی ها د
    مقایسه Prince of Persian و God of War
    کدام پلتفورم برای شما مناسب است؟ راهنمای خرید
    بازی های آینده
    نقد و بررسی Frontlines: Fuel of War
    نقد و بررسی Burnout Paradise
    نقد وبررسی Uncharted: Drakes Fortune
    نقد و بررسی Hitman: Blood Money
    نقد و بررسی Lost Planet: Extreme Condition
    نقد و بررسی Crysis
    نقد و بررسی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
    نقد و بررسی Gran Turismo 5 Prologue
    نقد و بررسی Quest of Persia: Lotfali Khan Zand(ساخت ایران)
    معرفی کاراکترهای Mafia II
    اولین اطلاعات از Godfather II
    معرفی کوتاه Crysis Warhead
    معرفی کوتاه Gears of War 2
    معرفی کوتاه Pure
    معرفی کوتاه Killzone 2
    معرفی کوتاه Far Cry 2
    معرفی کوتاه Prototype
    معرفی کو تاه Tom Clancy’s EndWar
    پیشنمایش Prince of Persia
    پیشنمایش LittleBigPlanet
    پیشنمایش Resident Evil 5
    پیشنمایش Tom Clancy’s H.A.W.X
    پیشنمایش Mafia II
    پیشنمایش Alan Wake
    پیشنمایش Grand Theft Auto IV
    پیشنمایش StarCraft II
    نقد و بررسی Penny Arcade Adventures: Episode One

    ? پیشنمایش Grand Theft Auto IV
  • Erfan & Kamyar mohseni دوشنبه 87/5/28 ساعت 2:19 عصر
  • Grand Theft Auto ، نامی که تمامی گیمرها با آن آشنا هستند و برای عرضه ی هر نخسه از آن بی صبرانه لحظه شماری می کردند و می کنند . داستان فوق العاده ، گیم پلی بی نظیر ، گرافیکی حیرت آور به همراه هزاران ویژگی منحصر به فرد دیگر ، عواملی متعدد برای محبوبیت بیش از حد این سری از بازیها هستند و فروش 15 میلیونی نسخه ی PS2 آخرین نسخه ی منتشر شده از این سری بازی ها یعنی GTA SanAndreas و لقب گرفتن آن به عنوان پرفروش ترین بازی تمام دوران کنسول PS2 به شدت این نکته را تایید می کند . اکنون نیز سازندگان این بازی در استودیوی Rockstar North در حال کار بر روی چهارمین نسخه از این سری بازی ها هستند . نسخه ای که در حال حاضر تنها قرار است بر روی دو کنسول Xbox 360 و PS3 در 16 اکتبر امسال روانه ی بازار شود و این اولین نسخه از این سری بازی هاست که برای کنسول های نسل بعد در دست ساخت است .


    نمایشگاه E3 سال 2006 زمانی بود که GTA IV برای اولین بار معرفی شد . در کنفرانس خبری Microsoft در 9 May به واقع مهمترین خبر آن سال در این نمایشگاه بزرگ منتشر شد . زمانی که Peter Moore (مدیر سرگرمی های ویدیویی و اختراعات کمپانی Microsoft) آستین دست سمت چپ خود را بالا زد و لوگوی Grand Theft Auto IV را که بر روی بازویش نوشته شده بود را به همه ی تماشاگران حاضر در آنجا نشان داد و در نمایشگاه غوغایی به پا شد ، او بلا فاصله در همان لحظه اعلام کرد که این بازی قرار است در سال 2007 تنها برای کنسول Xbox 360 روانه ی بازار شود . اما خبر انحصاری بودن این بازی برای Xbox 360 چند ساعتی بیشتر دوام نداشت چرا که چند ساعت بعد در همان روز کمپانی Take2 اعلام کرد که GTA IV در 16 اکتبر امسال علاوه بر کنسول Xbox 360 برای کنسول PS3 نیز عرضه خواهد شد .

    تا پیش از عرضه ی اولین تریلر GTA IV ، بازار شایعات در مورد این بازی فوق العاده داغ بود . چراکه حتی عکس هایی از این بازی منتشر شده بود که نشان می داد که شخصیت اول این نسخه زن خواهد بود و سایت هایی نیز با انتشار تصاویری اعلام کردند که داستان این نسخه در شهر لندن به وقوع می پیوندد و... . اما با عرضه ی اولین تریلر این بازی در 28 March سال 2007 با عنوان Things will be different تمام این شایعات خود به خود تکذیب شد و اولین اطلاعات این بازی توسط این تریلر داده شد . بعد از عرضه ی این تریلر نیز ، سایت ها و مجلات مختلف بازی دست به کار شدند و با انجام مصاحباتی طولانی با سازندگان این بازی خصوصآ Dan Houser (مدیر کمپانی Rockstar Games) اطلاعاتی متعدد از این بازی را بدست آوردند تا ما نیز بتوانیم این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم . ساخت Grand Theft Auto IV در نوامبر سال 2004 آغاز شد و هم اکنون نیز حدودآ 150 نفر در حال کار بر روی این نسخه هستند تا بتوانند یک بازی فوق العاده ی دیگر را در سال 2007 روانه ی بازار کنند و عنوان بهترین بازی سال را که چندان هم دور از دسترسشان نیست را ازان خود سازند .


    داستان بازی Grand Theft Auto IV در زمان کنونی یعنی در سال 2007 و در Liberty City به وقوع می پیوندد . شهری که شبیه سازی شده از شهر نیویورک آمریکاست . قهرمان این نسخه Niko Bellic نام دارد . او فردی اهل اروپای شرقی می باشد و در کشور خود در کار قاچاق انسان بوده است اما او دیگر از این کار خسته شده است و قصد دارد تا زندگی تازه ای را آغاز کند و این در حالی بود که Roman ، پسر عموی Niko نیز که در Liberty City زندگی می کرد با فرستادن E-mail های متعدد از او دعوت می کرد که به آنجا برود . Roman به Niko می گفت که در Liberty City من به همه ی خواسته ها و آرزوهایم رسیده ام و اکنون 15 ماشین اسپرت و دو زن و ثروت فراوانی دارم . Niko هم که قصد داشت تا زندگی جدیدی را شروع کند و گذشت ی سیاهش را از یاد ببرد به امید گفته های Roman به Liberty City سفر کرد و در آنجا Roman را یافت و فهمید که Roman یک راننده تاکسی ساده بیش نیست و در محله ی نسبتآ فقیر نشین Broker زندگی می کند . بله ، Roman به او دروغ بزرگی گفته بود چراکه او نه تنها زندگی خوب و راحتی نداشت ، بلکه دارای قرض و گرفتاری های فراوانی نیز بود و گروه های مختلف تبهکاران Liberty City خصوصآ مافیای روسیه هم برای او مشکلات جانی و مالی زیادی به وجود آورده بودند و Roman از دست آن ها امنیت نداشت . Roman برای مقابله با تمام این مشکلات نیاز به یک پشتیبان داشت تا بتواند آن ها را رفع کند و با توجه به شناختی که از Niko و توانایی هایش داشت ، او را بهترین پشتیبان و کمک کننده ی خود می دانست و به همین جهت به Niko چنین دروغی را گفت تا او را به آنجا بکشاند . Niko هم که دیگر در مقابل یک عمل انجام شده قرار گرفته بود و راهی هم برای برگشت نداشت باید با مشکلات جدیدش دست و پنجه نرم می کرد و زندگی تازه اش را با وجود این مشکلات آغاز می نمود . او برای رفع این مشکلات نیاز به پول داشت و برای دستیابی به پول می بایست بار دیگر به جرم و جنایت دست بزند و اینجاست که داستان هیجان انگیز بازی آغاز می شود ...


    همانطور که گفته شد ، Liberty City در این نسخه شبیه سازی شده از شهر بزرگ نیویورک است . Liberty City از لحاظ وسعت کمی از SanAndreas کوچکتر است اما باید خاطر نشان کرد که بیش از نیمی از وسعت SanAndreas را جاده ها ، جنگل ها و مناطق خارج شهری اشغال کرده بود ولی در Liberty City تمام محیط بازی را تنها یک شهر پوشانده است . شهری که به گفته ی سازندگان بازی بر روی اینچ به اینچ آن با دقت کار شده است و هیچ جای تکراری و بی فایده ای در آن وجود نخواهد داشت در نتیجه Liberty City را می توان فوق العاده وسیع دانست به گونه ای که شهری به بزرگی آن را در هیچ بازی دیگری نبوده است . بزرگی این شهر تا حدیست که سازندگان بازی اعلام کرده اند که اگر شما بخواهید با یک ماشین سواری از گوشه ای به گوشه ی دیگر شهر بروید ، به دلیل وجود خیابان های فراوان و ترافیک موجود در برخی از آن ها به راحتی یک ساعت از وقت شما گرفته خواهد شد .
     
    شهر نیویورک از پنج بخش وسیع و جدا از هم تشکیل شده است و سازندگان این بازی نیز تمام این پنج بخش را در بازی به طور کامل شبیه سازی کرده اند و تنها قسمت کوچکی از منطقه ی New Jersey را به دلایلی نامشخص در Liberty City قرار نداده اند . Rockstar همچنین طبق معمول گذشته نام هر یک از بخش ها را هم تغییر داده و نامی تقریبآ شبیه به نام واقعیشان را به جایشان در بازی قرار داده است بدین صورت که منطقه ی Brooklyn در این بازی Broker نام گذاری شده است . منطقه ی Queens نیز Dukes نام دارد . Manhatan به Algonquin معروف است . منطقه ی Bronx هم Bohan نام خواهد داشت و بالاخره منطقه ی New Jersey به منطقه ی Alderney شهرت دارد . تمامی این مناطق دارای مردمان خاص خود هستند و نوع فرهنگ و لباس و حرکات و حتی رفتار ساکنان این مناطق با مناطق دیگر متفاوت می باشد . این پنچ بخش همگی از یکدیگر جدا هستند و توسط پل ها و تونل هایی همانند آنچه که در نیویورک امروزی هست با یکدیگر مرتبط می شوند .


    در GTA IV خشونت های واقعی و جرم و جنایت هایی که در نیویورک امروزی وجود دارد نیز به خوبی گنجانده شده است و اکثر گروه های تبهکار معروفی که در نیویورک ساکن هستند در Liberty City هم به چشم می خورند . گروه های معروفی نظیر مافیای روسیه و ایتالیا . این دو گروه با یکدیگر اختلافاتی نیز دارند و درگیری هایی با هم داشته و خواهند داشت و Rockstar نیز تمام این جزئیات را در بازی و در خلال داستان آن قرار داده است . همچینین گروه های تبهکار چینی و یاکوزا های ژاپن نیز در این بازی وجود خواهند داشت . این دو گروه نیز در GTA IV در نواحی ساحلی منطقه ی Broker ساکن هستند .

    در Grand Theft Auto IV شما قادر خواهید بود وارد اکثر ساختمان های شهر و خصوصآ فروشگاه ها و دیگر مراکز عمومی بشوید و به گشت و گذار در داخل آن ها بپردازید و نکته ی مهمی که در اینجا لازم به ذکر است این است که بر خلاف نسخه های قبلی در این بازی دیگر هیچ نوع Loading و وقفه ای برای ورود و خروج از ساختمان ها وجود نخواهد داشت و شما در همان لحظه که در خیابان هستید می توانید در ساختمان مورد نظر خود را باز کنید و وارد آن شوید .

    در این نسخه رو به واقعی گرایی بسیار بیشتر از نسخه های قبل شده است . به طور مثال شما دیگر برای دزدیدن ماشین نمی توانید به راحتی در هر یک از ماشین های مورد نظر خود را باز کرده و واردش شوید و آن را به حرکت در آورید . در این بازی بعد از زدن دکمه ی دزدیدن ماشین Niko در ابتدا اطرافش را خوب نگاه می کند تا کسی متوجه او نباشد و سپس با آرنجش شیشه ی ماشین را می شکند و بعد از آن از داخل ماشین در را باز می کند و وارد ماشین می شود . او سپس برای روشن کردن ماشین سیم های زیر فرمان ماشین را دستکاری می کند و ماشین را روشن می سازد و در این هنگام است که شما می تواند با آن ماشین حرکت کنید . همچنین در این نسخه علاوه بر دوربین های موجود در نسخه های قبلی سری بازی های GTA دوربین جدیدی برای زمانی که در داخل ماشین قرار دارید وجود خواهد داشت که به شما این اجازه را می دهد تا بازی را از نمای داخلی خودرو و تقریبآ به صورت اول شخص دنبال کنید .


    در Grand Theft Auto IV دیگر شما توانایی سوار شدن هواپیما و هدایت کردن آن را نخواهید داشت که البته سازندگان این امکان را هم در جهت واقعی تر نشان دادن بازی از گیمر سلب کرده اند و در این باره گفته اند که در این بازی شما در داخل یک شهر هستید و هیچ کسی برای جا به جایی از محله ای به محله ی دیگر یک شهر از هواپیما استفاده نمی کند و این کار دور از عقل هست . البته این بدین معنا نیست که در بازی هیچ فرودگاهی وجود ندارد . در Liberty City یک فرودگاه بسیار بزرگ گنجانده شده است و هواپیماهای زیادی هم در این فرودگاه وجود خواهد داشت اما شما توانایی استفاده از آن ها را نخواهید داشت . اما هیچ نگران نباشید . در این بازی برای پرواز راه های دیگری نظیر سوار شدن هلیکوپتر وجود خواهد داشت و شما می توانید از این طریق علاوه بر جابه جا شدن از نقطه ای به نقطه ی دیگر ، شهر زیبا و پر زرق و برق Liberty City را از آسمان ببینید و از آن لذت ببرید . دیگر وسایل نقلیه ی موجود در نسخه های قبلی نیز نظیر ماشین ، موتور ، قایق و ... نیز در این نسخه وجود دارند اما تنوع آن ها اینبار بیش از پیش شده است به طور مثال تنوع ماشین ها در این بازی از انواع خودروهای آمریکایی دهه ی 70 (Muscle Cars) گرفته تا جدیدترین و پرسرعت ترین خودروهای سال 2007 میلادی .

    Niko در GTA IV نمی تواند همانند CJ در GTA SA سلمانی برود و اصلاح کند و یا غذا بخورد و چاق شود و ... چرا که به گفته ی سازندگان بازی رفتار جدی Niko و اندام متناسب او اجازه ی قرار دادن چنین امکاناتی را در بازی به ما نمی دهد ضمن اینکه این امکانات تنها مخصوص نسخه GTA SanAndreas بوده است و ما دوست نداشتیم این امکانات کلیشه ای و تکراری را در این نسخه هم قرار دهیم و بازی را از هدف اصلیش دور کنیم . در این نسخه شما تنها می توانید لباس Niko را تغییر دهید . یکی از توانایی های جالبی که Niko در این بازی دارد ، توانایی بالا رفتن از تیرهای چراغ برق است . علاوه براین Niko می تواند از پله های نجات ساختمان های مختلف و نردبان ها هم بالا برود .



    Niko در این بازی یک موبایل نیز با خود به همراه خواهد داشت . این موبایل در این نسخه نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند . در نسخه های قبلی این سری از بازی ها ، موبایل فقط وسیله ای بود که دیگران به شما تماس بگیرند و از طریق آن به شما ماموریت بدهند اما در این نسخه شما علاوه بر اینکه می توانید ماموریت های خود را به وسیله ی موبایل دریافت کنید ، می توانید به وسیله ی آن با دیگران هم تماس بگیرید و از آن ها چیزهای مختلفی را درخواست کنید . هنگامی که Niko موبایلش را در دست می گیرد ، در گوشه ی پایین سمت راست تصویر نمایی از موبایل او ظاهر می شود . موبایل Niko یک موبایل پیشرفته با صفحه ی LCD است و دارای چهار بخش اصلی Phonebook ، Messages ، Organizer و Camera می باشد . در قسمت Phonebook شما می توانید شماره ی افرادی را که آن ها را می شناسید و قبلآ با آن ها ملاقات کرده اید را بیابید و با آن ها تماس برقرار کنید . در قسمت Messages نیز شما می توانید پیام هایی را که به شما فرستاده شده است را بخوانید و در قسمت Organizer شما می توانید برنامه های روزانه ی Niko را ببینید و بالاخره در قسمت Camera نیز شما قادر خواهید بود از محیط اطراف خود عکس بگیرید . Niko همچنین در این بازی توانایی دسترسی به کامپیوتر در کافی نت های موجود در شهر را هم برای استفاده از اینترنت خواهد داشت و می تواند از این طریق از محیط و افراد اطراف خود اطلاعات کسب کند و فایلهایش را هم آپلود نماید . البته هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با این قابلیت تازه داده نشده است اما مطمئنآ این نوآوری جالب هم نقش مهمی در روند بازی خواهد داشت .

     
    برخلاف نسخه های قبلی سری بازی های GTA ، زمان نقش مهمی را در نسخه ی چهارم این سری از بازی ها ایفا می کند . در این بازی اکثر ملاقات ها برای گرفتن ماموریت در بین ساعات مشخصی صورت می پذیرد و اگر شما به هر دلیلی در بین این ساعات تعیین شده به این قرار ملاقات نرسید ، قرار ملاقات شما لغو خواهد شد . سازندگان گفته اند که تعدادی از ملاقات ها و حتی ماموریت ها در بالای آسمان خراش ها به وقوع می پیوندد و Niko قادر خواهد بود تا از آن بالا افراد ساکن در آن ساختمان را هم به پایین بیندازد . آن ها همچنین گفته اند که ماموریت ها در این نسخه طولانی تر ، بیشتر و بسیار هیجان انگیز تر از گذشته شده است .


    Rockstar در این نسخه سعی داشته است تا شلوغی حاکم بر یک شهر پیشرفته و امروزی را در بازی نمایان سازد و تمام اتفاقات و رفتارهای روزانه افراد را در این نسخه به پیاده کند . مردم در خیابان هر یک در حال انجام کاری هستند و هیچ کس بی هدف در خیابان نیست . یکی در حال خرید کردن است ، دیگری در حال روزنامه خواندن . فرد دیگر در حین این که راه می رود با موبایل خود در حال حرف زدن می باشد . دو نفر بر روی یک صندلی نشسته اند و با هم حرف می زنند و از اتفاقات گذشته و امروز به یکدیگر می گویند . فرد دیگری در حال سیگار کشیدن است . یکی از مردم در حال کتک زدن فرد دیگریست و شخص دیگری هم در حال فرار از دست پلیس است و ده ها کار دیگر که شما می توانید با انجام بازی آن ها را ار نزدیک ببینید . همانطور که پیش از این نیز گفته شد ، زمان نقش مهمی را در این بازی دارد . برخلاف نسخه های قبلی این سری از بازی ها که شما حتی در ساعت 4 صبح خیابان را همانند ساعت 10 صبح شلوغ میدیدید ، در GTA IV دیگر چنین نخواهد بود . مردم همگی در ساعتی تعیین شده از خانه های خود بیرون می آیند و هریک به سر کار مخصوص به خود می روند و شما از حدود ساعات 9 صبح به بعد می توانید آغاز شلوغی خیابان ها و ترافیک ناشی از تجمع ماشین ها را به خوبی ببینید . در دیگر ساعات کار مردم مانند بعدازظهر ها هم خیابان ها همینگونه شلوغ می باشد اما تقریبآ از ساعت 10 شب به بعد شلوغی فروکش می کند و مردم به خانه هایشان بر می گردند و خیابان ها را بار دیگر سکوت فرا می گیرد اما در محله های فقیر نشین شهر تعدادی از مردمی که بی خانمان هستند در آن موقع دور آتشی تجمع می کنند و گروه دیگری از مردم بی کار و آواره نیز تا نیمه های شب در خیابان پرسه می زنند .

    پلیس ها نیز در این نسخه فوق العاده هوشیارتر شده اند و نحوه ی پیگردی آن ها نیز کاملآ نسبت به گذشته تغییر کرده است به طوری اکنون حتی کوچکترین جرم شما هم از دیدشان پنهان نخواهد ماند . ماشین های پلیس در GTA IV همانند نسخه های قبلی تعدادشان در خیابان ها زیاد نمی باشد و تنها زمانی که جرمی به آن ها گزارش شود خود را به محل ارتکاب جرم می رسانند . بنابراین اگر شما جرمی را انجام دهید ، جرم شما بلافاصله توسط افرادی که شاهدتان بوده اند به پلیس مخابره می شود و یک درجه ی فرار نیز ظاهر می شود و علاوه بر آن در نقشه ی بازی هم ناحیه ای که شما در آن مرتکب جرم شده اید مشخص می شود ، در این لحظه شما اندکی فرصت دارید تا پیش از رسیدن پلیس ، از آن ناحیه دور شوید و اگر موفق شدید همه چیز به حالت عادی خود بر می گردد و اگر هم پلیس رسید و شما را دید شما باید از دست آن ها فرار کرده و خود را از دیدشان پنهان نمایید .


    موتور گرافیک GTA IV با ورود این سری از بازی ها به نسل جدید کنسول ها با نسخه های قبلی متفاوت خواهد بود . سازندگان این بازی برای گرافیک این نسخه از موتور گرافیکی RAGE استفاده کرده اند . این موتور گرافیکی توسط استودیوی North Rockstar طراحی شده و برای اولین بار در بازی Table Tennis که تنها برای کنسول Xbox 360 عرضه شده بود از آن استفاده شده است و اکنون می خواهد قدرت واقعی خودش را در Grand Theft Auto IV به نمایش در آورد . آن چیز که مشخص است این است که هیچ کمپانی و استودیویی در طراحی شهرها و خصوصآ شهرهای بزرگ همانند استودیوی Rockstar North متبحر نیست . Liberty City در GTA IV فوق العاده عالی طراحی شده است . ساختمان های بلند و غول آسای بالای شهر و همچنین ساختمان ها و خانه های کوچک و نسبتآ قدیمی پایین شهر و ... همه و همه با جزئیات فراوان و طراحی کم نظیری کار شده و منظره ی شگفت آوری را از این شهر به وجود آورده اند . حتی آسفالت های خیابان ها نیز در این بازی دارای جزئیات فراوانی می باشد . سازندگان برای مردم شهر مدل ها و صورت های متنوع و گوناگونی را طراحی کرده اند به گونه ای که افراد شبیه به هم در شهر بسیار کمتر از نسخه های قبلی یافت می شود . طراحی وسایل نقلیه ی موجود در بازی نیز به بهترین شکل و بالاترین جزئیات ممکن انجام گرفته و حتی کوچکترین قسمت بدنه ی آن ها هم تخریب پذیر می باشد . نور پردازی و سایه زنی های این نسخه نیز فوق العاده عالی کار شده است و شما حتی می توانید حرکت خورشید و جابه جایی سایه ها و نورها را با گذشت زمان در بازی به وضوح ببینید .

    اما آن چیزی که بیشتر از هرچیز دیگری در گرافیک بازی خودنمایی می کند انیمیشن های بازیست و حرکات فوق العاده طبیعی Niko . سازندگان برای هرچه بیشتر طبیعی نشان دادن حالات و حرکات Niko و دیگر کارکتر های بازی از موتور Natural Motion’s Euphoria Engine استفاده کرده اند . Rockstar مجوز استفاده از این موتور را در فوریه ی سال 2007 گرفته است و دو بازی Star Wars: Force Unleashed و Indiana Jones 2007 که توسط استودیوی LucasArts در حال توسعه هستند نیز از این موتور بهره می برند . این موتور در GTA IV حرکات Niko را فوق العاده طبیعی نشان می دهد به گونه ای که سایت ها و مجلات مختلف خبری که دموی 15 دقیقه ای این بازی را از نزدیک دیده اند نیز از طبیعی بودن حرکات Niko بسیار تعریف کرده اند . تریلر دوم منتشر شده از این بازی به خوبی بیانگر حالات و حرکات فوق العاده طبیعی و حیرت آور Niko است .


    این بازی در اکتبر امسال برای دو کنسول نسل بعد Xbox 360 و PS3 عرضه می شود و اکنون رقابت بر سر این است که این بازی بر روی کدام کنسول بهتر عمل خواهد کرد . به گفته ی Dan Houser (مدیر کمپانی Rockstar Games) هدف کمپانیRockstar این است که این بازی بر روی این دو کنسول تفاوتی نداشته باشد اما ویژگی های متفاوت این دو کنسول پرهوادار این اجازه را به ما نمی دهد .

    لازم به ذکر است GTA IV دارای بخش Multiplayer نیز خواهد بود اما اینطور که Rockstar اعلام کرده است تمام تمرکز سازندگان بازی تنها بر روی بخش Single player معطوف شده است و بخش Multiplayer آن چندان پربار نخواهد بود اما سعی شده است که در این بخش هم گیمر را راضی کنند .

    در آخر باید گفت که بازی Grand Theft Auto IV با این ویژگی های تازه ای که خواهد داشت و به پشتوانه ی سابقه ی درخشانی هم که با خود به دوش می کشد می تواند بار دیگر حماسه ای در دنیای بازی های ویدیوی بیافریند و خود را در صدر پرفروشترین بازی های کنسول های نسل بعد قرار دهد . ما نیز همانند بسیاری از شما بی صبرانه منتظر انتشار این بازی هستیم .


    نظرات دیگران ( )


    ? لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    ذد
    لباس
    کشتی کج
    بیوگرافی sabu
    موزیک ورودی رندی اورتن
    بیوگرافیKurt Angle
    کاملترین و بهترین بیو گرافی از جف هاردی
    مصاحبه جنجالی جف هاردی
    بیوگرافی باتیستا
    وحشتناک ترین صحنه های کشتی کج
    بیوگرافی کامل از رندی اورتن
    Rey Mysterio Removes His Mask
    آموزش دانلود از سایت مگا آپلود
    Scramble Match
    wwe match
    [همه عناوین(94)][عناوین آرشیوشده]

    Desigened By Parsiblog.com

    زیباترین اهنگها برای وبلاگ شما جن دجی